Kia Ora Auckland

Kia Ora, nieuw bericht uit Nieuw Zeeland!

Op zondag ben ik aangekomen in Auckland, na rond uur 6 geland te zijn en een dag verloren te hebben. We vlogen namelijk over de datumgrens, maar die dag win ik weer als ik terug kom.

Het was even bijkomen op het vliegveld dus als eerst een goeie bak koffie pakken. Lokale tijd 4 uur ‘s morgens had ik in het vliegtuig nog een maaltijdje gehad dus dat was goed! Als je hier om zwarte koffie vraagt krijg je meteen een flinke bak espresso. Dus wakker was ik toen wel, voor even. Daarna de Airbus Express gepakt richting het centrum van Auckland, waarbij het hostel volgens de buschauffeur 5 min lopen zou zijn van de halte.

Helaas na een kwartier lopen en na een paar gevraagd te hebben kwam ik er toch achter dat het nog zeker een kwartier verderop was. Gelukkig kan ik m’n koffer ombouwen tot classic backpack rugzak. Het leuke is dat mensen ook als je niets vraagt, toch vragen of ze je kunnen helpen. Met een smile op m’n gezicht liep ik dan ook weer verder.

Na ingecheckt te hebben in het huiselijke en gezellige hostel Ponsonby Backpackers kon ik dan ein-de-lijk even op bed liggen. Slim was het wel om daarna weer op te staan om te wennen aan het nieuwe dagritme. Even de buurt verkennen, Ponsonby is een wijk iets buiten het stadscentrum. Er zijn een hoop eettentjes en cafés in de hoofdstraat van de wijk.

Terug in het hostel heb ik Ilona en Danny ontmoet, een Nederlands stel dat bezig is met een wereldreis. Meteen boden ze aan om mee te eten, heerlijke Hollandsche pot: wortelstamp, haha! Na het eten zijn we ‘s middags het centrum in gegaan naar de rugby fansite, voor de wedstrijd Nieuw Zeeland – Canada op grote schermen. Erg gave wedstrijd al wonnen de All Blacks met flinke cijfers.

De dag erna ben ik omdat het weer helaas wat tegen zat naar het Auckland Museum geweest. Interessante stukken over de Maori’s de oude stam die hier van oorsprong leeft. Het mooie is dat de inwoners hier veel respect hebben voor die cultuur. Verder in het museum veel over het ontstaan van Nieuw Zeeland, wat eigenlijk één groot vulkanisch eiland is.

Gelukkig was het de dag erop stralend weer en ben ik met Ilona en Danny op de Ferry gestapt naar het vulkanisch eiland Rangitoto. Het ligt dichtbij Auckland en is gevormd door een serie vulkaanuitbarstingen zo’n 600 jaar geleden. Je kunt hier de lavastenen zien liggen en het heeft een soort van mangrove bebossing. Het gaafste was nog wel de grotten gevormd door de lavastromen. Een flinke wandeling maar het was zeker de moeite waard.

Zoals jullie zien vermaak ik me prima hier, gisteren nog beetje de stad bekeken vanuit de grote jachthaven richting Albert Park en een stukje centrum. Vandaag even wat inkopen doen zoals zonnebrand en chillout slippers. Morgen vertrek ik nog verder richting het noorden naar Paihia, the Bay of Islands.

Meer foto’s komen er aan!